22 Şubat 2011 Salı

Mimarın Zengini

Parasıyla mimar tutup işini yaptıran mimar, zengin mimardır. En son 6 yıl önce görüşmüştük. Yurtdışından yeni dönmüş, eski dostlarıyla tekrar karşılaşmış ve iş çevresini yeniden oluşturma çabası içerisinde olan asil bir bayandı. Aşırı zengin bir arkadaşının 70'li yıllardan kalma villasını yenileme işini üstlenmişti. Bana da işin teknolojik boyutunu halletmek kalmıştı. Anlaşmamız, eski projeyi ve üzerinde çalıştığımız eskizlerin son halini bilgisayara aktarmam şeklindeydi. İşin üstesinden gelebilmiştik çünkü hem O'nun adına hem de benim adıma önemli bir sayılabilecek çapta bir işti.
6 yıl sonra O'nunla bir pizzacı dükkânında randevulaştık. Pizzacı dükkânı O'nundu. Geçen zaman içinde gazetelerde röportajı yayınlanacak kadar ünlenmiş bir iş kadını olmuştu. Yoğun tempoda çalışan bir iş kadını. Üzerinde pizza dükkânının kurumsal ama kirli tişörtü ve polar sweati, kafasında kurumsal şapka, at kuyruğu şapkasının arkasından çıkmış, ellili yaşlarda bir mimardan bahsediyorum. Kendini tamamen pizzaya adamış bir İtalyan köylüsü duygusu ama kendini paraya adamış bir kapitalistin görüntüsü.
En küçüğünden bir pizza ısmarladım. O da acıkmıştı ve siparişi verirken "benimkini biliyorsunuz" deme ukalalığından geri durmadı. O'nunki dediği, sebze ve peynirlerden oluşan etsiz, sucuksuz, sosissiz şeydi. Yemeğimizi yerken, geçen 6 yılda neler yaptığımızdan bahsettik karşılıklı. Benimki sıradan, kronolojik ilerleyen bir hayattı. Master, askerlik, iş-güç, evlilik, çocuk. O ise adını bilmediğim şirketlerden, bağlantılardan ve pizza dükkânının hikayesinden bahsetti.
Artık bir şube daha açmak zorunlu hale gelmişti. Bu iş için de her ne hikmetse aklına ben geliyordum. Gecelere kadar şubeler arasında mekik dokuduğundan, yeni şubesinin mimari projesini hazırlamaya vakti olmayan pizzacı mimar, bu iş için beni arıyordu ilginçliklerle dolu sakin hayatımda. Şubeyi açmayı düşündüğü dükkâna göz atmak için masadan kalktık. Ben benim arabamla gitmeyi teklif ettim, O arabasının hemen şurada olduğunu söyleyerek üsteledi. 6 yıl öncekine göre ufak tefek değişiklikler vardı hayatında. Bunlardan birisi de 5.20 dizel motorlu bir BMW idi. Benim arabamla gitmediğimize sevindim.
Müşterinin bir mimar olması iyi midir yoksa proje süreci, okuldaki tashih süreci gibi mi olacak henüz bilemiyorum. Ama zengin bir mimarın parayla iş yaptırdığı bir mimar olduğumu biliyorum. Acep kaç para istesem?

Hiç yorum yok: